צפו • אייכלר תוקף: "בשביל מה צריך שמאל – אם יש את סמוטריץ?"

    איתי גדסי | צילום: אתר הכנסת 2 Comment on צפו • אייכלר תוקף: "בשביל מה צריך שמאל – אם יש את סמוטריץ?"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שיו"ר ועדת הכספים משה גפני מ'יהדות התורה' שפך בשבוע שעבר את חמתו על ח"כ בצלאל סמוטריץ מ'הבית היהודי' סביב סוגיית החטיבה להתיישבות ואי שילובם של הערים החרדיות בתקציב, היום המשיך ח"כ ישראל אייכלר את המתקפה ומעל דוכן הכנסת הטיח בסמוטריץ מילים קשות.

    "אני בוש ונכלם לדבר על מה שאני רוצה לדבר עכשיו אל מול הכנסת, אבל אין ברירה", פתח אייכלר את דבריו, "בשבוע שעבר חבר הכנסת סמוטריץ, שחברנו עיסאוי פריג' הכתיר אותו כראש הממשלה הבא, העביר 32 מיליון שקלים לחטיבה להתיישבות. דיברתי עם חבר הכנסת הרב גפני, יושב-ראש ועדת הכספים, ומתברר שבקריטריונים של אותה חטיבה שדואגת ליהודה ושומרון היא קבעה שני דברים קטנים – ואני אגיד את זה בשפתי – שביתר עילית ומודיעין עילית יהיו מחוץ למסגרת. למה, הן לא התנחלויות?".

    "מועצה אזורית או מועצה מקומית שאין לה יותר מ-3,500 נפש, הם יקבלו. אבל מי שיש לו יותר מ-3,500 נפש לא יקבלו. ומי זה? ביתר ומודיעין עילית. מאיפה אני יודע? כי ברמת הגולן יש עיר בשם קצרין. שם, ברמת הגולן, אין את המגבלה של 3,500 נפש", תקף אייכלר.

    "כשחברנו וידידנו סמוטריץ יושב ונלחם בשביל חטיבה להתיישבות שמפלה את ההתיישבות? גרעינים תורניים – יש פעילות של חרדים שעוסקים בתורה, – – ואין שום תקציב. חצי מיליארד שקל, גברתי יושבת-הראש, ואין פרוטה לחרדים".

    לדבריו, "477 שקל לתלמיד ישיבה – כולם חגגו כשהממשלה הזאת תיקנה את העוול של הממשלה הקודמת. אבל – – – שבאותה השעה מי שלומד תורה, את אותו הדבר, בישיבה אחרת, של החברים של סמוטריץ, של המפד"ל, מקבל 1,548 שקל. אני מתבייש להגיד את זה למליאה".

    לסיום אמר ח"כ איייכלר, כי "בושה תכסה את כיפתנו. איך אנשים חובשי כיפות מפלים ככה יהודים חובשי כיפות שחורות? אני מקווה לתיקון, ולכן העליתי את זה".

    צפו בנאום המלא:

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יישר כח. אל תירא ואל תחת עד שתסיר את המסכה מעל ראשי הבית היהודי ההורסים את הארץ בשנאה והפליה כלפי הציבור החרדי מחד, ופעולות לאומניות קיצוניות מאידך.